Afvallen, cutten, afslanken, deze termen vliegen ons eigenlijk het gehele jaar om de oren. We leven in een maatschappij waarbij de dieetcultuur één van de bekendste dingen ooit is. Er is dan ook ontzettend veel informatie op het internet te vinden. Producten die het afvallen zouden stimuleren en bepaalde diΓ«ten die het zouden bevorderen. Aan de ene kant ontzettend fijn dat we via het internet zo snel aan zo veel informatie kunnen komen, maar tegelijkertijd ook lastig (en verwarrend)….​​​​​​​​
​​​​​​​​
Wij geven je daarom 5 afslank tips waar je wΓ©l wat aan hebt.​​​​​​​

Begin je dag met een eiwitrijk ontbijt
Een goede eiwitrijke maaltijd als ontbijt kan je helpen om het negatieve energiebalans beter en langer vol te houden. Onderzoek laat namelijk zien dat een ontbijt met een hoge verzadigingswaarde (zoals eieren) ervoor kunnen zorgen dat je die dag minder calorieΓ«n eet en daardoor meer vet verbrand.

Plan je maaltijden & bereid ze voor
Probeer eens om steeds een paar dagen vooruit te plannen. Zoek een paar eenvoudige, snelle recepten en haal alle ingrediΓ«nten vast in huis. Zo maak je het jezelf zo makkelijk mogelijk om je aan je goede voornemens te houden.

Koop niets ongezonds
Ken je dat gevoel dat je Γ©cht even een stukje chocola nodig hebt? Het wordt een stuk moeilijker om daaraan toe te geven als er geen chocola in huis is. En zo geldt voor alles: als je het niet wilt eten, help je jezelf door het onbereikbaarder te maken.

Drink geen calorieΓ«n
EΓ©n van de meest effectieve afslanktips om onnodige calorieΓ«n te schrappen: stop met calorieΓ«n drinken. Met andere woorden, schrap vruchtensappen, frisdranken en zeker alcohol. Kies in plaats daarvan voor water, thee of koffie.

Beweeg meer & slaap goed
Nee, je hoeft echt niet uren te gaan hardlopen om af te vallen. Korte krachttrainingen kunnen net zo effectief zijn, net als intervaltraining. En vind je ook dat nog te veel gedoe? Dan is het zelfs al een flinke verbetering om gewoon dagelijks een wandelingetje te maken. Tot slot, zorg voor acht uur slaap per nacht!

 

 

 

0