Nu de lente weer voor de deur staat en het warmere weer en de zomerzon langzaam weer begint te schijnen, is het een perfect moment om je weer fit en energiek te gaan voelen. Je hoeft niet te wachten op de officiële start van de zomer in juni; de tijd om te beginnen is NU! Volg deze tips om jouw summer body zo snel mogelijk te krijgen!

1. Drink genoeg water

Probeer genoeg water te drinken! Dit is belangrijk voor het bevorderen van een gezonde stofwisseling, je energieniveau en het zorgt voor een stralende huid. We zien vaak over het hoofd hoe belangrijk hydratatie is voor onze gezondheid. Als jij die persoon bent die gezond eet, sport en toch niet kan afvallen, begin dan met het drinken van meer water. Je zult versteld staan ​​hoe geweldig je je zult voelen!

2. Eet meer groentes

Vul je bord met zoveel mogelijk groentes. Tijdens de lente komen er meer verse groentes en meer producten beschikbaar op de markt en supermarkten. Terwijl de lokale producten misschien nog onderweg zijn, ga jij opzoek naar binnenlandse en soms biologische producten. Hoe meer kleurrijke, levendige groenten en fruit je eet, hoe beter je je gaat voelen.

3. Stel herinneringen in

Stop met het gevoel te hebben dat je “zou moeten” en ga aan de slag. Of het nu een herinnering is om water te drinken, te lunchen, groenten te pakken voor een snack of naar de winkel te gaan, door je takenlijst meer geautomatiseerd te maken, kan je makkelijker deze doelen verwezenlijken. Het is moeilijk om het vervelende alarm van je telefoon te negeren; het kan dat vriendelijke duwtje in de gezondere richting zijn dat ontbreekt.

4. Profiteer van een mooie dag.

De winter heeft misschien een indruk achtergelaten op je bank, maar nu is het tijd om van je achterste af te gaan en te gaan bewegen. Als het weer het toelaat, ga dan naar buiten om te wandelen. Probeer zoveel mogelijk te voet te doen. Als je vanuit je huis niet binnen een redelijke tijd op je bestemming kunt komen, kies dan een centrale locatie om te parkeren en loop naar zoveel winkels als je deze veilig kunt bereiken. Probeer Netflix te kijken of naar vrolijke muziek te luisteren terwijl je op je loopband loopt. Houd je geest en je lichaam actief om het metabolisme te stimuleren en de afslankende effecten ervan te benutten.

5. Ga zo door met die vitamine D.

Je weet het maar nooit in Nederland hoe vaak de zon hier schijnt, maar Vitamine D is belangrijk voor de algehele gezondheid. Het kan je algehele stemming beïnvloeden (laten we eerlijk zijn, als de zon schijnt is iedereen een stuk vrolijker), het helpt tegen vermoeidheid, spierkrampen, is goed voor je bot gezondheid en kan kankerpreventief zijn. Zit je toch heel de dag binnen (omdat je aan het werk bent…) dan kunnen onze vitamine D3 gummies een goede aanvulling zijn.

6. Doe het niet alleen.

Koude temperaturen en erg donkere middagen laten ons vaak in een sleur van werk/school achter en dan meteen naar huis. Socialiseren is de sleutel tot gewichtsverlies, wat misschien verrassend klinkt omdat deze gebeurtenissen meestal draaien om eten en drinken en niet altijd om de supergezonde types. In plaats van helemaal alleen aan een slank zomerplan te beginnen, kun je de kracht van vrienden/vriendinnen krijgen door de krachten te bundelen met andere gelijkgestemde individuen die op zoek zijn naar een summerbody. Ook kan een deskundige coach helpen om je te begeleiden. Wat ook een goed opstapje kan zijn is ons gratis sportvoedingsadvies!

7. Doe je huiswerk.

Goede voorbereiding maakt alles een stuk makkelijker. Kijk voor jezelf wat het beste werkt. Ben jij een ochtend sporter of avond sporter? Wanneer kan je een wandeling maken? Je kan beter een activiteit inplannen dan op een terras te gaan zitten met een bittergarnituur en een glas wijn. Maak van sporten een prioriteit.Ga op zoek naar killer activiteiten in het weekend. Of het nu gaat om een ​​wandeling, fietstocht of water activiteit zoals paddleboarden, kajakken, roeien of kanoën, het plannen van leuke buitendagen op zaterdag of zondag is een geweldige manier om fit te blijven en ook van het zonnetje te genieten.

8. Maak je keuken en voorraadkast lenteschoon.

Ramen wassen, de vloer schrobben, de koelkastplanken uitvegen zijn allemaal lenteschoonmaaktaken die allemaal moeten gebeuren. Een diepe duik nemen in stof of vuil dat zich heeft opgehoopt, kan best een work-out op zich zijn. Bedenk eens hoe geweldig het zal zijn om je keukenkasten, kruidenrek, koelkast, vriezer en voorraadkast te ontdoen van al het voedsel dat niet past in je “Get Ready for my summerbody plan! Hier is een stapsgewijze handleiding: Gooi alles weg wat over datum is weg en bewaar noten, olie, kruiden op een koele, donkere plaats. Met de zomer in aantocht, maak een plan en rangschik je kasten naar behoefte.
Doneer ongeopende dozen en zakken met crackers, chips, koekjes, chocolade en snoep aan een plaatselijke voedselopvang. Stel je partner of kinderen willen dit toch in huis hebben, maak dan een aparte kast en probeer daar zelf niet te komen (als je de verleiding kan weerstaan 😉 …)

Laten we ons klaarmaken voor de zomer!! Voor een extra steuntje in de rug kan je altijd ons afslankpakket nog bestellen.

0